Sunday, April 29, 2012

Libum


Tokom marta i aprila pod istragom u okviru igre FBI rukavice bio je blog Laka kuharica. Katarina, autorka bloga, ostavila je na mene jak pozitivan utisak. Prvo, provokativnim imenom bloga, zatim konceptom kojem je verna od samog početka pisanja, jednom atipičnom nemirno-mirnom rubrikom, nepretencioznošću i jednostavnošću recepata koje priprema i objavljuje, predanošću da se skoro svaki opremi nutritivnom statistikom i slikama postupka, i konačno, nekom opštom staloženošću i zrelošću koja se čita iz Katarininih bilo postova, bilo komentara na drugim blogovima.

Laka kuharica je prepuna recepata za svakodnevno kuvanje. Libum sam pravila više puta, mnogo mi se dopao. Još sam probala i kotlete sa paprikom i krompirom (u mom slučaju bez paprike, a sa šargarepom), to je bilo odlično. Nekoliko puta sam pohovala filete ribe u pohu od ljuspica instant krompira, prema receptu za hrskave filete grgeča, i to je bilo super. Na gomilicu drugih recepata sam nakačila zvezdicu u Readeru, ali kako meni ni dva života, a ne dva meseca koliko traje FBI runda, ne bi bila dovoljna da isprobam i uslikam sve što bih htela, moj spisak se ovde završava.

Libum je vrsta žrtvenog hleba iz doba antičkog Rima. U sastav ulaze samo beli sir, malo brašna i jedno jaje. Katarina je koristila ricotta-u, ja sam stavila običan mladi sir. Rezultat je neobično meko pecivo, u ovom slučaju u formi manjih lepinja. Topla preporuka svima koji još nisu probali!

p.s.
Sličnu, ali malo drugačiju verziju libuma, kao i nekoliko drugih veoma interesantnih jela iz rimske kuhinje pogledajte kod T&T.


Sastojci:
400 g mladog sira
1 jaje
100 g brašna
so

Postupak:
1.Sir izgnječiti, dodati jaje pa ispasirati štapnim mikserom. Ako je sir blagog ukusa, dodati trećinu do pola kašičice soli, a ako je slaniji, ne dodavati so. Umešati brašno i sve sjediniti varjačom. Testo će biti malo lepljivo, što je u redu.


2. Kašikom vaditi grudvice testa veličine mandarine i ređati na pleh obložen papirom za pečenje. Vlažnim prstima spljoštiti svaku grudvicu u manji disk. Peći oko 30 minuta na 180-200°C.


Recept za štampu

komentara: 12

  1. Htedoh i ja da isprobam i uslikam neke recepte, ali ništa, ostalo je samo na domaćem pudingu, koji nisam ni uslikala :(
    Posebno me oduševljavaju slike postupka pripreme :)))

    ReplyDelete
  2. Puno ti hvala na lijepim riječima i pohvalama (baš ću se umisliti) i drago mi je da ti odabir svidio. Naravno, slike su super, ako i obično. Sve vaše FBI postove dijelim na FB-u, pa tako i ovaj.
    Potpuno te razumijem: dosljedno stavljam zvijezdice na vaše recepte, ali pitanje kada ću sve stići napraviti. Dosta toga sam skuhala po receptima blogerica, ali ne stignem sve objaviti, a koji puta ni slike nisu ono što bih htjela.

    ReplyDelete
  3. Morala sam da isprobam ove hlebcice, cula sam toliko pozitivnih komentara sa vise strana, da sam ih na pre neko vece konacno zamesila, pa su nam se toliko dopali da sam ih i sutradan ponovo pravila. Stvarno su odlicni, brzo se naprave i veoma su ukusni, kao neke fine pogacice sa sirom...tvoje fotke pripreme me svaki put oduseve.:))

    ReplyDelete
  4. baš krasan recept, i meni je zapeo za oko, a i potpuno se slažem s ovim što si napisala o Katarini

    ReplyDelete
  5. Libum, Ich liebe !
    Jedno od jela koje zavolim na prvi pogled, čak i pre nego napravim i probam.
    Pravim 100%

    ReplyDelete
  6. Takvi mekani kruščići poput lepinja su mi najdraži, jako lijepo izgledaju :)

    ReplyDelete
  7. Krasno izgleda. Kako mi je to samo promaklo. Bilježim za ubuduće. Super će biti za nadolazeću sezonu roštilja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :) Inače, mislim da ovo pecivo nije za roštilj, bar ne za raseći pa staviti pljesku/ćevape unutra, jer je vlažno, tj. nije baš "hlebasto". Više je, onako, za čapkanje uz nešto.

      Delete
  8. Super jednostavno, brzo i ukusno. Pravio sam ih par puta otkako sam pronašao ovaj recept, ma ne stignu se ni ohladiti :) Inače gledamo da koristimo manje brašna u ishrani, pa mi je ovo savršeno za doručak. Jutros su dobro pasali uz slaninicu i ajvar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeste odlično za doručak, brzo se spremi i uvek je fin :)
      Hvala na javljanju i pozdrav za vašu ekipicu :)

      Delete
    2. U tih par puta što sam pravio, svaki put sir nekog drugog proizvođača i % masnoće - svaki put super samo na malo drugačiji način. Pozdrav i vama.

      Delete