Wednesday, April 17, 2013

Integralne korpice sa leblebijama,
slaninom i suvim šljivama


Mina je moja poznanica iz osnovne škole. Nismo išle u isto odeljenje niti se nešto stvarno družile, ali pamtim je kao jedno cool lice koje je uvek ostavljalo utisak osobe koja zna šta hoće.

Desetak godina nakon završetka osnovne škole, u srednjim dvadesetim, srećem Minu u TV produkciji, gde sam svojevremeno radila na poslovima elektronske grafike. Nisam se preterano iznenadila kad mi je rekla da je završila dva fakulteta, Royal Academy of Dramatic Art u Londonu i molekularnu biologiju na University of East Anglia, jer mi se takva ambicioznost uklapa u njen profil. No, ja sam ubrzo dobila drugi posao i razišla se sa televizijom trajno, pa izgubila kontakt sa Minom. I sada, ponovo nekih desetak godina kasnije, slučajno se srećemo, a najmanji zajednički je ovog puta - hrana!


Elem. I Mina je batalila televiziju, i sa porodicom pokrenula proizvodnju suvomesnatih proizvoda za koje kaže da su vrhunskog kvaliteta. To što svoj proizvod neko deklariše kao vrhunski ne bi me dotaklo ni trunku, jer sam izgradila solidan imunitet na raznorazne superlative korišćene po reklamama i ambalažama. Ali, ako Mina kaže da su njihovi proizvodi vrhunskog kvaliteta, to je nešto drugo. Sećam se kako je bila snalažljiva, otresita, stroga, ali uvek pravična dok je radila kao producent, i jednostavno znam da njenoj oceni mogu da verujem.

- Ovo što ti radiš je ludo dobro! Hoćeš da napravimo neku saradnju? - pitala me je, nakon što je videla blog.

Za pet godina blogovanja dobila sam nekolicinu ponuda za saradnje, raznog tipa. Koje uglavnom nisam prihvatala jer mi je nedostajao motiv. Zamislite mene da pišem nešto hvalospevno o, recimo, margarinu, a prilično ga ne volim (doduše, koristim ga za kiflice, priznajem). Ili da promovišem vino, a ja tipičan pivopija. Ne ide. No, ovo sada je drugi slučaj, motiv imam, samo da proverim još par sitnica...

- Hoću, ako ne koristite MSG u proizvodima i ako nećemo imati neke strogo fiksirane rokove.
- Neeee, ne stavljamo mi to... Tempo i rokove biraj sama, nismo više u produkciji, opusti se :)
- Deal :)
- Super, šaljem ti proizvode na probu!


I probala sam. I odlični su! Eto tako. Čisto da znate, da kada u prodavnici vidite ovaj logo, da to ima veze sa mnom. Mislim, lako ćete zapamtiti. Ovo "maj" u "Kosmajska" je od mog imena, Maja, a sva ta fina mesanca pravi Majina drugarica Mina, svojeručno.

Šalim se :) U svemu, osim u oceni da su mesanca odlična :)

Prva je žrtvovana panceta. Skončala je u ovim korpicama, za koje moram naglasiti da su umereno do znatno neobične. Počev od testa koje je poluintegralno sa dodatkom mlevene leblebije i golice, do punjenja koje je slano, slatko i ljutkasto u isto vreme. Deci se, očekivano, nije dopalo, al' dragi i ja smo smazali pola pleha u ponoć :)

Recept je stari, moja izmišljotina. Šaljem ga Tanji, domaćici igre ajme, koliko nas je! kao odgovor na temu - leblebije.


Sastojci:
za testo
200 g integralnog pšeničnog brašna
200 g belog brašna
100 g pečenih leblebija
50 g pečene golice
1 puna kašičica soli
1 jaje
100 g masti
250 ml jogurta
20 g svežeg kvasca

za fil
100 g suve slanine, preporučujem pancetu kosmajske delikatesne radionice 
50 g hamburške ili druge slanine sa više masnoće nego mesa
70 g suvih šljiva bez koščica
1 sveža ljuta papričica
2 mala čena belog luka
1/2 kašičice bibera
5-6 kašika jogurta
so, ako treba

Postupak:
1. Leblebije i golicu samleti u električnoj seckalici, što sitnije.


2. U vanglu sipati obe vrste brašna, samlevenu leblebiju i golicu i punu kašičicu soli. Kvasac razmutiti sa kašikom jogurta, pa odmah dodati u suve sastojke, zajedno sa jogurtom, mašću i jajetom. Umesiti testo, pokriti plasičnom folijom i ostaviti u frižideru pola sata.


3. Za to vreme pripremiti fil. Iseckati sitno pancetu, hamburšku slaninu i papričicu. Ako su šljive krupne, iseći ih na polovine. U seckalicu ubaciti sve iseckano, plus dva mala čena belog luka, pola kašičice bibera i sve samleti u gustu pastu. Ako je previše gusta i seckalica ne može skroz da je samelje jer se lepi za zidove čaše, dodati nekoliko kašika jogurta. Probati, fil treba da je jačeg, slano-slatko-ljutkastog ukusa. Ako dominira slast, dosoliti po potrebi.


4. Testo podeliti na 4 valjka, pa svaki iseći na 12 kolutova. Uzeti dva koluta i rastanjiti rukom svaki na krug prečnika 5-6 cm. Jednom od njih zaseći unutrašnjost unakrst, tako da rez ne ide do ivice kruga. Sečeni krug staviti preko celog, i otvoriti "latice" od centra ka spolja, tako da se dobije neka vrsta korpice. Ponoviti sa ostatkom testa. Dobiće se 24 korpice, koje bi trebalo da stanu na jedan veliki pleh od rerne.


5. Po kašičicu fila stavljati u svaku korpicu. Peći oko 20-25 minuta na 180-190°C. Dekorisati kolutićima sveže ljute papričice ili uvijenim tračicama svežeg krastavca (ljuštilicom za povrće od krastavca iseći uske trake, posoliti i ostaviti par minuta da omekšaju, pa ih samo spiralno uviti). Korpice služiti tople, uz rotkvice ili svežu salatu po izboru.


Napomena:
Ako se neka korpica tokom pečenja jako rascvetala pa je oko fila ostala šupiljina - dok je vreo, kašičicom se fil može pogurati do ivica.

Recept za štampu

Wholewheat mini tarts with chickpeas, bacon and dried plums

Ingredients:
for the dough
200 g whole-wheat flour
200 g all purpose flour
100 g roasted chickpeas
50 g shelled and roasted pumpkin seeds
1 full tsp salt
1 egg
100 g lard
250 ml yoghurt
20 g fresh yeast

for the filling
100 g pancetta
50 g fatty bacon
70 g pitted dried plums
1 fresh hot pepper
2 garlic cloves
1/2 tsp ground pepper
5-6 tbsp yoghurt
salt, if needed

Directions:
1. Finely ground chickpeas and pumpkin seeds.
2. Mix them with flour and salt. Dissolve the yeast with a tablespoon of yoghurt, add to dry ingredients, as well as the rest of yoghurt, lard and egg. Knead to combine. Cover with a cling film and let cool for half an hour in the fridge.
3. Prepare the filling. Finely chop pancetta, bacon and fresh hot pepper. Halve the dried plums. Place everything into blender, add two small garlic cloves and half a teaspoon of ground pepper and blend together until you get thick pate. If the pate seems to be too thick, add a few tablespoons of youghurt. Taste, add some salt if needed.
4. Divide the dough into four peaces, roll them and cut each roll into 12 cuts. Flatten two by two into 5 to 6 cm diameter circle. Use one as a base, and another, cross cut through the inside, but not all way to the edges, as a top. Open the "petals" to form the "cup". Repeat with the rest of dough, to get 24 cups.
5. Use a teaspoon of filling per cup. Bake for about 20-25 on 180-190°C. Garnish with some slices of fresh hot pepper or cucumber strips. Serve warm with radishes or a salad of your taste.

komentara: 31

  1. Casa Maiac! Sjajni suvomesnati proizvodi, odavno smo ih otkrili...jos kada smo batalili da kupujemo izvikani Zlatiborac, zbog sumnjivog kvaliteta. Jesu skupi, ali zaista odlicni, ako, i treba da ih reklamiras. Inace, fine ti ove grickalice..i nek ide zivot, pa sta ako ste ih smazali u ponoc..i mi tako ponekad...

    ReplyDelete
  2. E, mogu ti reći da sam dobila privatnu preporuku od prijateljice da su ovo fantastični proizvodi. Preporuku je pratio priličan hvalospev o kvalitetu, ukusu, a s obzirom da ima malo dete i da pazi šta joj daje - tim pre. Korpice su ti super!

    ReplyDelete
  3. Jao, Majo, kakav ti imas manikir... zavidim ti:)
    Respekt za tvoju drugaricu... em sto volim kad neko preuzme inicijativu I pocne da se bavi svojim biznisom, em sto joj proizvodi onako na oko izgledaju jako dobro.
    Ja sam pre neki dan kupila to brasno od leblebija I sad bas trazim sta sa njim da pravim.
    Bas sam se pitala sta su to golice kad eto odgovora u delu na engleskom. Btw. za mast se obicno kaze lard.
    Interesantno izgledaju te tvoje korpice, nego sad nisam u toj integralnoj fazi, nikako. Pozdrav.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala za mast-fat-lard info. Ja uvek koristila fat, evo ispravljam :)

      Delete
  4. Videla sam ih na FB u početnoj kampanji, zaista svi prouvodi izgledaju svetski ali ih još nisam probala.

    Recept mi se mnogo sviđa, sve inovacije su kod mene dobro došle.

    Šta znaju deca šta je dobro, polako samo pa će i oni kao i ti i Srki:-)

    ReplyDelete
  5. u mojoj kući svi smo ludi za kosmajskim proizvodima. moj omiljeni: suvi goveđi ramstek - bez premca je!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam ramstek još načela, tako da su mi za sada omiljene pršuta i panceta :)

      Delete
  6. Obozvam ovaj lepi foto tutorial i to testo , obavezno pravicu ovog vikenda ,samo mi nije jasno sta su to golice ?? prvi put cujem a i na fotki ne prepoznajem sta bi to bilo ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golica je ogoljeno seme bundeve. Prodaje se u sirovoj i pečenoj varijanti.
      Pozdrav i javi kako je ispalo :)

      Delete
    2. E Hvala:) Moracu i to da kupim jer slabo cuvam semenke i sl. jer se uzegnu :)

      Delete
  7. Eeee strava su korpice!! Meni je superica i bez te slaninice:)
    Super što si preporučila suhomesnate jer ja kad imam goste mesoljupce uvek sma u drahmi šta da kupim jer mi sve izgleda isto:)
    Sad znam;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I meni sve izgleda isto, a sad vidim dosta proizvođača koji ovako pakuju suvo meso, pa tim pre mi je zbun veći. Ono što mogu da kažem ovako laički je da su proizvodi Kosmajske radionice manje slani od drugih. Hoću reći taman su slani, a ne preslani, kao što to ume da bude slučaj sa pršutama i sličnim stvarima. Drugo, u sećanju mi je neka panceta (stvarno se ne sećam čija) koja je bila suviše žilava, jednostavno se nije mogla sažvakati. Ova panceta Kosmajske delikatesne radionice je predivna, prosto ti je žao da je staviš bilo gde sem pravo u usta :) I treće, meso nije "predimljeno", a to ćeš sresti recimo baš kod Zlatiborca. Dakle, nije se išlo na varijantu pojačavanja arome dugim dimljenjem, što je po mom mišljenju vrlo korektno, pre svega prema mesu, pa onda i prema potrošaču.

      Inače, korpice očas posla napuniš nekim drugim filom koji smisliš, ja sam čak razmišljala da ih prazne ispečem, pa punim nekim namazom ili kombinacijom sira i povrća...

      Pozdrav!

      Delete
  8. Zazirem od svih industriskih proizvoda ali ako kažeš da su ovi o.k. sledeći put znam za koga ću se odlučiti, hvala na preporuci :)!
    Što se korpica tiče JAKO mi se sviđaju!

    ReplyDelete
  9. Recept mi se cini jako zanimljiv za nas koji obozavamo integralne testenine. Kod nas je uglavnom integralno - od pirinca do kora za lazanje. Zamenicu mast puterom (hvala na savetu za onih 5-10% vise). Suvomesnati proizvodi i ja nismo bas neki prijatelji, ali dobro je da znam za ovog proizvodjaca, mozda nekad zatreba!

    ReplyDelete
  10. Korpice izgledaju baš baš odlično! Dekorativne, a i recept mi zvuči baš fino. Nego, pošto nisam sigurna da ću pronaći mast (nisam je nikad kupila ovdje i ne znam uopšte da li je ima), ja ću tijesto probati sa puterom. Misliš li da neće biti velike razlike? Hvala! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mislim da neće biti velike razlike. Sa puterom korpice mogu biti samo još finije.
      Pozdrav!

      Delete
  11. Jednom sam pravila ove korpice, umesto masti sam stavila margarin a nisam imala ni leblebije pa sam naznačenu količinu zamenila sa isto toliko golice. Testo je odlično, ukusno i može se oblikovati na razne načine a i filovati nadevom po želji. Mnogo sam pojela pa mi je malo preseo beli luk tako da ću ubuduće samo promeniti nadev :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ja se mislim il' da izbacim ona dva čena belog luka, kad se ionako ne osećaju u gužvi drugih jakih ukusa, il' da ubacim još jedno 5 čenova, pa da vidim hoće li se osetiti :)))
      Hvala na javljanju i probanju!
      Pozdrav!

      Delete
  12. čitam ovaj post, gledam slike i nešto mi je odmah zazvonilo da upitam... kada sam došla do kraja više se ne sjećam jer me je sve ostavilo bez teksta...'em ti godine!
    ali, sjetih se na kraju i našla sam na netu: golica... sjemenke bundeve?
    uglavnom, uživala sam,... i jako mi se sviđa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krenem ja sa digitalnom vagom u ruci, da je vratim na mesto, u policu koja je tri koraka dalje od tačke od koje sam krenula. Nešto kasnije otvaram frižider, koji se nalazi odmah pored pomenute police, a ono vaga sedi i smrzava se...

      Šta si ono pitala? :)))

      A da, golica. Da, da, to je to, semenke bundeve, oljušćene, a u ovom slučaju i pečene.

      Pozdrav Snježo!

      Delete
  13. Draga Majo, prvo ove korpice izgledaju savrseno (dobro to i nije neka novost), ali naravno necu propustiti da se izjasnim o Kosmajskoj Panceti.
    Prvi put sam je kupila pre pola godine na food mixer u. Nisam imala pojma sta je i ko proizvodi, delovala mi je lepo. Inace Zlatiborac ne kupujem zbog previse dima i suvoce. Odem kuci, otpakujem i stvarno se prijatno iznenadim... Napravila sam spagete karbonare, dakle odmah sam je bacila na test vatre i svih mirisa i mogu ti reci da ja bolju za sada ne znam! To je za mene potpuni balans dima, susenja, slanine i mesa - tacno onako kako ja volim i zelim da istu koristim u kuhinji. Ostale proizvode nisam probala jer u marketima u kojima se snabdevam na zalost nema, ali jedva cekam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago, znajući kakav nos i kriterijum imaš :)

      Delete
  14. Kad znaš da je nešto dobro, onda to vrijedi i predstaviti drugima :) Jelo je krasno!

    ReplyDelete
  15. Прекрасни са! Много вкусни и красиви ✿! Поздрави!

    ReplyDelete
  16. kad ste vec komentarisale hajde da se i ja ubacim :) pitala sam se zasto se sjeme bundeve zove golica i negdje na netu nadjem da je golica u stvari tamno zeleno sjeme bundeve koje raste bez ljuske! pozdrav.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sad sam i ja proguglala i našla podatak da postoje neke vrste bundeve kod kojih je semenka već ogoljena! Sad ne znam da li ovo što kupujemo u rinfuzu to, ili očišćeno seme obične bundeve, al' kontam da nije baš mnogo ni bitno :)
      U svakom slučaju havala za info!
      Pozdrav!

      Delete
  17. Čestitam ti na ovoj suradnji, i baš mi je cijela priča zanimljiva, kako nikada ne znamo gdje i koga ćemo ponovno sresti i što će se iz toga izroditi. U ovom slučaju to su samo dobre stvari. Ove suhomesnate proizvode kod nas ne možemo naći tako da ih probati ne mogu, ali moram priznati da mi izgledaju jako primamnjivo. Ali zato mogu isprobati korpice koje mi izgledaju i više nego primamnjivo, one su mi doslovno savršene !

    ReplyDelete
  18. Preslatke su korpice !
    Kad kazes pecene leblebije jel-mislis na one slane kao grickalice ili na suve i sirove koje si ti prepekla kao sto se pece lesnik za kolace ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)
      Leblebije su pečene, kao grickalice, ali nisu slane, ili tek tek neznatno, meni su neutralne. Takve sam kupila, nisam ja pekla sirove (suve). Dosta se fino takve leblebije samelju, nije baš kao brašno, ali prilično sitno bude.

      Delete
  19. Svaka čast na trudu i prikazivanju postupka, za to stvarno treba vremena. Super sve izgleda

    ReplyDelete